مدرک CLB چیست + جدول تبدیل CLB به آیلتس

آموزش زبان انگلیسی و آمادگ برای آزمون آیلتس

مدرک CLB چیست + جدول تبدیل CLB به آیلتس

۳۶ بازديد

معیارهای ارزیابی آزمون CLB

آزمون CLB یک سیستم ارزیابی زبان انگلیسی است که برای مهاجرت به کانادا استفاده می‌شود. این آزمون در 12 سطح مختلف برگزار می‌شود که هر سطح نشان‌دهنده سطح مهارت زبانی فرد است.

در این مقاله، معیارهای ارزیابی آزمون CLB در چهار سطح اول (CLB1 تا CLB4) که مربوط به مهارت زبانی Basic است، خلاصه شده است.

سطح CLB1 (Initial Basic)

در این سطح، فرد مهارت‌های زبانی بسیار محدودی دارد و تنها می‌تواند نیازهای فوری خود را با استفاده از کلمات و عبارات ساده بیان کند. او در درک گفتار و خواندن نیز دچار مشکل است و نیاز به کمک‌های زیادی دارد.

سطح CLB2 (Developing Basic)

در این سطح، فرد مهارت‌های زبانی خود را نسبت به سطح قبل بهبود می‌بخشد و می‌تواند جملات کوتاه و ساده‌ای در مورد موضوعات آشنا بیان کند. او همچنین می‌تواند برخی از کلمات و عبارات ساده را در متون کوتاه درک کند.

سطح CLB3 (Adequate Basic)

در این سطح، فرد می‌تواند اطلاعات اولیه را در مورد نیازهای فوری و تجربیات شخصی خود با استفاده از جملات ساده منتقل کند. او همچنین می‌تواند برخی از متون کوتاه و ساده را درک کند.

سطح CLB4 (Fluent Basic)

در این سطح، فرد می‌تواند اطلاعات اولیه را در مورد فعالیت‌های معمول روزمره، تجربیات و نیازها در موقعیت‌های غیررسمی و غیر قابل پیش‌بینی منتقل کند. او همچنین می‌تواند برخی از متون کوتاه و جدید را درک کند.


برای کسب اطلاعات درمورد مدرک CLB، معیارهای این آزمون، نحوه تبدیل این مدرک به آیلتس و یا نحوه معادل سازی آن به سایر مدارک، منابع و محل آزمون و حداقل سطح مورد نیاز آن برای مهاجرت به کانادا می توانید به مقاله مدرک CLB چیست؟ + جدول تبدیل CLB به آیلتس سر بزنید. 

امیدوارم برای شما مفید باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.